رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با هشدار به سازندگان پلاک‌های دستی خودروها گفت:

سازندگان و استفاده‌کنندگان از پلاک‌های دستی خودرو تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.

سرهنگ محمدرضا غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه متأسفانه اخیرا تعدادی از شهروندان از پلاک‌های دست‌ساز به هر دلیلی استفاده می‌کنند افزود: ساخت پلاک خودرو توسط بخش خصوصی جرم است و سازندگان و استفاده‌کنندگان از این پلاک‌ها براساس ماده 720 قانون مجازات اسلامی تحت تعقیب قرار  می گیرند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی تعدادی از مراکز تولید این پلاک‌ها در پایتخت تصریح کرد: براساس هماهنگی صورت گرفته با پلیس آگاهی به‌زودی تمامی این مراکز که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند پلمب و سازندگان آنها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از شهروندان خواست درصورت مفقود شدن پلاکشان سریعا به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه کنند.

وی گفت: بر این اساس هرگاه مالک وسیله نقلیه، پلاک، کارت مشخصات یا شناسنامه مالکیت خود را مفقود کند یا به هر دلیلی این مدارک از بین برود مالک یا نماینده وی مکلف است مراتب را حداکثر ظرف 48 ساعت به واحدهای شماره‌گذاری پلیس راهور اعلام کند.

کد خبر 108134

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز